Szkolny Punkt Informacji i Kariery – SPInKa

W ramach realizowanego projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II” w naszej szkole zostanie utworzony od września 2017 roku Szkolny Punkt Informacji i Kariery (SPInKa).

Będzie to miejsce, w którym dostępny dla uczniów szkolny doradca zawodowy,  pomoże uczestnikom projektu w zaplanowaniu własnej ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej. Zajęcia z doradztwa edukacyjno – zawodowego będą bezpłatne i dostępne dla uczniów klas drugich i trzecich gimnazjum oraz klasy 7 SP.

Szkolny Punkt Informacji i Kariery oferuje młodzieży pomoc w:

  • Zaplanowaniu własnego rozwoju zawodowego
  • Poznaniu zawodów przyszłości
  • Przygotowaniu do wyboru szkoły ponadgimnazjalnej i przyszłego zawodu
  • Znalezieniu informacji o szkołach ponadgimnazjalnych i uczelniach wyższych, oferowanych kierunkach i zasadach rekrutacji
  • Poznaniu swoich mocnych stron
  • Skonfrontowaniu swoich możliwości z wymaganiami zawodów

W ramach projektu prowadzone będą konsultacje indywidualne z doradcą zawodowym oraz zajęcia warsztatowe z zakresu doradztwa zawodowego zgodnie z opracowanym harmonogramem – warsztaty poświęcone aktywizacji zawodowej uczestników, poznaniu przez nich własnych możliwości oraz ukierunkowaniu ich na planowanie dalszej ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej.
Uczniowie podczas zajęć  zdobędą także informacje z zakresu świata zawodów oraz rynku pracy. Beneficjenci projektu wspólnie z doradcą zawodowym opracują Indywidualny Plan Działania (IPD), który jako efekt końcowy projektu, będzie jednocześnie stanowił podstawę do ich dalszego rozwoju zawodowego.
Szkolny koordynator projektu: Pani mgr Katarzyna Libront

Zapraszamy serdecznie do wzięcia udziału w projekcie!

Załączniki:


Podstawowe warunki realizacji projektu:

  1. „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II” (MKZ II) w zakresie doradztwa edukacyjno – zawodowego współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020 – 10 Oś Priorytetowa Wiedza i Kompetencje, Działanie 10.2 Rozwój kształcenia zawodowego, Poddziałanie 10.2.3 koordynacja kształcenia zawodowego uczniów w zakresie budowy systemu orientacji zawodowej dla gimnazjalistów w Małopolsce.
  2. Liderem projektu jest Województwo Małopolskie.
  3. Partnerami w zakresie doradztwa edukacyjno – zawodowego są: partner koncepcyjno-merytoryczny Politechnika Krakowska – Centrum Pedagogiki i Psychologii (CPiP PK) oraz organy prowadzące szkoły z tereny województwa małopolskiego tj. gminy i powiaty.
  4. Miejscem realizacji projektu są szkoły z tereny województwa małopolskiego, których organy prowadzące zadeklarowały chęć udziału w projekcie i podpisały umowę partnerską.
  5. Czas trwania projektu 01.01.2016 – 31.12.2021.

Cel projektu:

Celem projektu MKZM II jest zwiększenie szans na zatrudnienie uczniów kształcących się w szkołach zawodowych, poprzez poprawę efektywności kształcenia zawodowego oraz podniesienie u uczniów małopolskich gimnazjów zdolności do podejmowania właściwych decyzji dotyczących dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zakres wsparcia projektowego:

  1. Zapewnienie uczniom gimnazjum pomocy doradcy zawodowego w planowaniu przyszłości edukacyjno – zawodowej poprzez utworzenie Szkolnych Punktów Informacji i Kariery.
  2. Umożliwienie uczniom szkoły poszerzenia wiedzy o zawodach i rynku pracy poprzez uczestnictwo w Targach Edukacyjnych pn. „Festiwal Zawodów w Małopolsce”.

Odbiorcy wsparcia, proces i kryteria rekrutacji:

  1. Wsparciem projektowym zostaną objęci uczniowie w zakresie doradztwa edukacyjno – zawodowego tj. będą oni mieć możliwość udziału w zajęciach warsztatowych i konsultacjach indywidualnych organizowanych w ramach działalności Szkolnych Punktów Konsultacji i Kariery, które zostaną utworzone w każdej ze szkół uczestniczących w projekcie.
  2. Funkcjonowanie SPInKi będzie odbywało się według jednolitych standardów wypracowanych w projekcie przy uwzględnieniu indywidualnych potrzeb danej szkoły zidentyfikowanych w diagnozie potrzeb przygotowanej przez szkoły uczestniczące w projekcie.
  3. Rekrutacja uczestników do projektu będzie prowadzona w sposób bezstronny w oparciu o czytelne i jawne zasady w sposób uwzględniający równość szans, w tym równość płci.
  4. Rekrutacja uczniów w zakresie doradztwa edukacyjno – zawodowego ma charakter zamknięty. Rekrutacja uczniów prowadzona jest przez każdego z Partnerów na terenie szkół, dla których jest on organem prowadzącym, a uczniowie objęci wsparciem przewidzianym w projekcie uczęszczają do jednej ze szkół. Rekrutacja uczniów odbywa się zgodnie z regulaminem rekrutacji, opracowanym przez Partnera, który określ zasady i warunki uczestnictwa w projekcie dla uczniów oraz wymagane dokumenty rekrutacyjne.

Uprawnienia i obowiązki uczestników projektu:

  1. Udział uczniów w projekcie jest bezpłatny.
  2. Zadeklarowanie przez ucznia uczestnictwa w projekcie jest zobowiązaniem ucznia do udziału w zajęciach grupowych z zakresu doradztwa edukacyjno – zawodowego i konsultacjach indywidualnych w całym cyklu ich trwania oraz do prac (wspólnie z doradcą) nad Indywidualnym Planem Działania (IPD), który jest ostatnim etapem procesu doradczego. Po przygotowaniu IPD uczestnik/uczestniczka otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie w projekcie.
  3. Uczestnicy projektu są zobowiązani każdorazowego potwierdzania swojej obecności na zajęciach i indywidualnych konsultacjach.